Атестація керівника закладу освіти
Формою контролю за діяльністю керівника закладу освіти є атестація.
Порядок атестації педагогічних працівників, зокрема й керівників навчальних закладів, їхніх заступників (далі — керівні кадри), визначено Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930
Пунктом 3.4 Типового положення передбачено, що під час вивчення професійної діяльності керівних кадрів навчальних закладів атестаційна комісія має з’ясувати:
- виконання програми розвитку навчального закладу та результати інноваційної діяльності
- стан організації навчальної та виховної роботи,
- додержання вимог державних освітніх стандартів
- результати державної атестації навчального закладу
- результати перевірок, проведених Державною інспекцією навчальних закладів України;
- додержання вимог щодо забезпечення безпечних та нешкідливих умов навчання учнів.
Під час вивчення професійної діяльності керівних кадрів атестаційна комісія розглядає:
- підсумки моніторингу роботи з педагогічним колективом та іншими працівниками навчального закладу
- ефективність взаємодії з громадськими організаціями та органами шкільного самоврядування
- додержання педагогічної етики, моралі
- звіти керівника про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу навчального закладу
- розгляд звернень громадян.
Ефективність управлінської діяльності керівника під час атестації визначається за критеріями:
- саморозвиток та самовдосконалення керівника у сфері управлінської діяльності;
- стратегічне планування базується на положеннях концепції розвитку закладу освіти, висновках аналізу та самоаналізу результатів діяльності;
- річне планування формується на стратегічних засадах розвитку закладу;
- здійснення аналізу і оцінки ефективності реалізації планів, проектів;
- забезпечення професійного розвитку вчителів, методичного супроводу молодих спеціалістів;
- поширення позитивної інформації про заклад;створення повноцінних умов функціонування закладу (безпечні та гігієнічні);
- застосування ІКТ-технологій у освітньому процесі;
- забезпечення якості освіти через взаємодію всіх учасників освітнього процесу;
- позитивна оцінка компетентності керівника з боку працівників.
Ділові та особистісні якості керівників визначаються за критеріями:
- цілеспрямованість та саморозвиток;
- компетентність;
- динамічність та самокритичність;
- управлінська етика;
- прогностичність та аналітичність;
- креативність, здатність до інноваційного пошуку;
- здатність приймати своєчасне рішення та брати на себе відповідальність за результат діяльності.